Leerbegeleiding

Wat biedt KOM?
Tijdens de leerbegeleiding combineer ik leren en emoties; de twee begrippen gaan namelijk vaak samen. Tijdens het leren is het belangrijk om aandacht te besteden aan het ontwikkelen van een groeimindset: ‘ik kan het (nog) niet, maar als ik oefen word ik beter’.

Zo heb ik me verdiept in kinderen met een andere leerstijl: de ‘beelddenkers’. Kinderen met een andere leerstijl of bij wie leren niet vanzelf gaat, hebben vaak faalervaringen opgedaan. Therapie en leerbegeleiding staan daarom niet los van elkaar. Naast het oefenen met leren is er dus ook aandacht voor gedachten en gevoelens rondom het leren.

Soms breng ik ook het leerniveau verder in kaart door diagnostisch onderzoek. Daarna stellen we een handelingsplan op voor een periode van 10 weken waarin ook ouders en school een rol spelen. De communicatie verloopt via een logboek en het kind krijgt een map met huiswerk mee. Na de periode bespreken we samen of verlenging wenselijk is.

Leerbegeleiding | KOM Kinderpraktijk

Leerbegeleiding

Wat biedt KOM?
Tijdens de leerbegeleiding combineer ik leren en emoties; de twee begrippen gaan namelijk vaak samen. Tijdens het leren is het belangrijk om aandacht te besteden aan het ontwikkelen van een groeimindset: ‘ik kan het (nog) niet, maar als ik oefen word ik beter’.

Zo heb ik me verdiept in kinderen met een andere leerstijl: de ‘beelddenkers’. Kinderen met een andere leerstijl of bij wie leren niet vanzelf gaat, hebben vaak faalervaringen opgedaan. Therapie en leerbegeleiding staan daarom niet los van elkaar. Naast het oefenen met leren is er dus ook aandacht voor gedachten en gevoelens rondom het leren.

Soms breng ik ook het leerniveau verder in kaart door diagnostisch onderzoek. Daarna stellen we een handelingsplan op voor een periode van 10 weken waarin ook ouders en school een rol spelen. De communicatie verloopt via een logboek en het kind krijgt een map met huiswerk mee. Na de periode bespreken we samen of verlenging wenselijk is.

Leerbegeleiding | KOM Kinderpraktijk

Ook voor jou?

Ben je benieuwd of leerbegeleiding jouw leerachterstand of -probleem oplost?
NEEM CONTACT OP

Plan een intake

Kom leren op je eigen manier en vergroot het zelfvertrouwen. Plan een intake.
MAAK EEN AFSPRAAK

Ook iets voor jou?

Ben je benieuwd of leerbegeleiding jouw leerachterstand of -probleem oplost?
NEEM CONTACT OP

Plan een intake

Kom leren op je eigen manier en vergroot het zelfvertrouwen. Plan een intake.
MAAK EEN AFSPRAAK

Waarom en wanneer leerbegeleiding?

Het is mogelijk dat een kind door verschillende oorzaken op school een leerachterstand oploopt. Leerbegeleiding, remedial teaching of studiebegeleiding biedt in dat geval uitkomst.

Sommige kinderen hebben een andere leerstijl, bijvoorbeeld kinderen met een visuele leerstijl (beelddenkers) of kinderen met een persoonlijke denk- en leerstijl. Ook dyscalculie, dyslexie of een automatiseringsprobleem vragen soms om leerbegeleiding. Daarnaast zijn er kinderen en jongeren die moeite hebben met plannen en taakaanpak of het werkgeheugen. Ook is er studiebegeleiding nodig voor kinderen die weinig motivatie en zelfvertrouwen hebben waardoor zij onderpresteren.

Remedial teaching en studiebegeleiding zijn bedoeld voor leerlingen van de basisschool en leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Leerbegeleiding in Doesburg | KOM Kinderpraktijk
Bijles in Doesburg | KOM Kinderpraktijk

Aandachtsgebieden voor aanmelding

  • Rekenen/ dyscalculie
  • Spelling/ dyslexie,
  • (Begrijpend) lezen/ dyslexie
  • Automatiseringsproblemen
  • Huiswerk leren plannen en taakaanpak
  • Studiebegeleiding
  • Persoonlijke denk- en leerstijl (hoe leer je?)
  • Beelddenken/ visuele leerstijl
  • Werkgeheugen
  • Weinig motivatie en zelfvertrouwen, onderpresteren

Waarom en wanneer leerbegeleiding?

Het is mogelijk dat een kind door verschillende oorzaken op school een leerachterstand oploopt. Leerbegeleiding, remedial teaching of studiebegeleiding biedt in dat geval uitkomst.

Sommige kinderen hebben een andere leerstijl, bijvoorbeeld kinderen met een visuele leerstijl (beelddenkers) of kinderen met een persoonlijke denk- en leerstijl. Ook dyscalculie, dyslexie of een automatiseringsprobleem vragen soms om leerbegeleiding. Daarnaast zijn er kinderen en jongeren die moeite hebben met plannen en taakaanpak of het werkgeheugen. Ook is er studiebegeleiding nodig voor kinderen die weinig motivatie en zelfvertrouwen hebben waardoor zij onderpresteren.

Remedial teaching en studiebegeleiding zijn bedoeld voor leerlingen van de basisschool en leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Leerbegeleiding in Doesburg | KOM Kinderpraktijk

Aandachtsgebieden voor aanmelding

  • Rekenen/ dyscalculie
  • Spelling/ dyslexie,
  • (Begrijpend) lezen/ dyslexie
  • Automatiseringsproblemen
  • Huiswerk leren plannen en taakaanpak
  • Studiebegeleiding
  • Persoonlijke denk- en leerstijl (hoe leer je?)
  • Beelddenken/ visuele leerstijl
  • Werkgeheugen
  • Weinig motivatie en zelfvertrouwen, onderpresteren
Bijles in Doesburg | KOM Kinderpraktijk