Klachtenregeling

Klachtenregeling

Als kindertherapeut zal ik alles in het werk stellen om uw kind goed te begeleiden. Echter kan het voorkomen dat u toch een klacht heeft. Wanneer u dit met mij communiceert, zal ik uiteraard mijn best doen om voor u en voor mijzelf tot een bevredigende oplossing te komen. Wanneer wij er samen niet uitkomen, kunt u gebruik maken van de onderstaande klachtenprocedure:

  1. Algemeen

1.1 Wanneer uw kind rechtstreeks in zijn belang is getroffen door een handeling van mij als kindertherapeut en wij komen er samen niet uit, kan over die handeling een klacht worden ingediend door u als ouders/verzorgers.

1.2 De klacht dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 6 weken nadat de betreffende handeling is verricht of het besluit is genomen, schriftelijk te worden ingediend bij mij.

1.3 Klachten worden zeer serieus genomen en vertrouwelijk behandeld. De klacht en de afhandeling worden schriftelijk bewaard voor een termijn van zeven jaar.

  1. Klachtencommissie

2.1 Bij onvrede of klacht kunt u contact opnemen met de beroepsvereniging VvvK  (www.vvvk.nl) . Zij laten de klachtenfunctionaris contact met u opnemen. De VvvK heeft een aansluiting bij de S.C.A.G. zie ook onderstaande afbeelding van de cliëntenfolder: “U heeft een klacht. Wat nu?”

2.2 Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop uw onvrede of klacht is afgehandeld voor u onbevredigend is, kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen. Op geschillencommissie.nl staat informatie hoe u een klacht kunt indienen. De klachtenfunctionaris kan u hierbij helpen. Deze geschillencommissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie over uw klacht (geschil) is bindend, zowel voor u als de therapeut. Soms kan de commissie besluiten een schadevergoeding toe te kennen.

2.3 De geschillencommissie doet binnen 6 maanden uitspraak over uw klacht.

Alle behandelaren hebben een eigen klachtenregeling.
Waarnemer Fay Senhorst  – aangesloten bij Klachtenportaal Zorg: https://klachtenportaalzorg.nl/client-patient

In samenwerking met onderzoeksbureau SOFFOS kan praktijk KOM haar cliënten  vragen om een vragenlijst in te vullen over de cliënttevredenheid betreffende de behandeling, zodat wij het effect van onze behandelingen goed in kaart kunnen brengen.

Praktijk KOM stelt jaarlijks een openbaar klachtenjaarverslag op, gebaseerd op de klachtenregeling Jeugdwet.

Klachtenjaarverslag

In het jaar 2019 zijn er geen klachten gemeld over praktijk KOM.